Voor Poppodium ECI cultuurfabriek verzorgen wij de danceprogrammering. Het gaat hierbij onder andere om het beheren van de agenda, het onderhouden van contacten met externe organisatoren en het boeken van onderscheidende artiesten die in bredere zin binnen de visie van ECI cultuurfabriek passen. Onze kennis van de dancescene en ons netwerk onder organisatoren komt hierbij goed van pas.
We helpen Op Dreef Festival met het boeken van de volledige artiesten line-up. Dit populaire festival in Reuver heeft de ambitie om uit te groeien tot een evenement met bovenregionale aantrekkingskracht onder jongeren tussen de 20 en 35 jaar. De uitdaging is dat de line-up een goede balans kent tussen commercieel bekende artiesten, opkomende acts en toffe regionale talenten.
Deze bekroonde evenementenlocatie in Panheel staat zeer goed aangeschreven als het gaat om zakelijke evenementen en bruiloften. De setting aan het water is uniek. Tijdens de zomermaanden worden er dan ook incidenteel feesten georganiseerd door externe organisatoren. Hoe scheidt je het kaf van het koren als je geen ervaring hebt in de dancescene? We bewaken en beheren de nightlife agenda van Beachclub Degreez.
Ons hart gaat sneller kloppen van muzikaal talent. Regelmatig zijn we betrokken geweest bij de opstart van carrières van talentvolle DJ/producers. Dankzij een samenwerking met ADA / Warner Music Benelux kunnen we muziek uitbrengen op één van onze eigen labels en zo artiesten een podium bieden. Ook versterkt de samenwerking het profiel van bestaande concepten zoals Disco Tropicana, door muziek in te zetten als extra marketingwaarde voor de events.
Handjes in de lucht, hoofd in de wolken, zon in de bol! Disco Tropicana is een van de gezelligste rondreizende concepten van Nederland en België. Verwacht de lekkerste disco, groovy house en funky pop van toen en nu. Geboekt door o.a. Solar Weekend, Op Dreef, Paaspop Xtra, Kuipvrees (De Kuip Rotterdam), Zomertuin Eindhoven, Paperclip Festival, ECI cultuurfabriek, Muziekgieterij, 90s Forever, Pop On Top, Castle Of Love, Off The Mill, Beachclub Baouzza & Beachclub Degreez.
Oude Bekenden is een intiem buitenfeest voor publiek uit Heerlen en omstreken. Gelegen naast een historische carré-boerderij, in de schaduw van een appelboomgaard, ontstaat een sprookjesachtig terrein waar men voor één dag weg kan vluchten van de dagelijkse beslommeringen. We waren betrokken bij de ontwikkeling van dit concept, wat in enkele jaren tijd is uitgegroeid tot het meest populaire dance-evenement van de regio. Nog altijd ondersteunen wij de organisatie met het boeken van de line-up.
Vanuit evenementenbureau Organice kwam de vraag of wij een festivalbeleving wilden bedenken voor het tweedaagse personeelsfeest van het Laurentius Ziekenhuis in Roermond. Niet alleen verzorgden we de line-up, we bedachten het concept ‘Laurentiusland’ met eigen artwork, verschillende area’s en een gevarieerde line-up gevuld met topartiesten in de dance, pop, nineties, jazz en feestscene.
Toen deze populaire Belgische beachclub verhuisde naar een locatie dicht bij de Nederlandse grens, was het niet meer dan logisch dat ze ook publiek uit Nederland wilden aanspreken. Maar hoe pak je dat aan? Ondanks dat we dezelfde taal spreken, is de uitgaanscultuur in België anders dan in Nederland. We hielpen de beachclub met het organiseren van eigen evenementen en het aantrekken van Nederlandse concepten die passen binnen het DNA van Baouzza.
Bij de opening van het nieuwe Hogeschool Zuyd-gebouw in Sittard, genaamd ‘Ligne’, verzorgden wij de line-up van het openingsfestival dat op een locatie in de buitenlucht werd gehouden. We kozen voor een diverse line-up met top artiesten uit de house-, EDM- en hiphopscene, waarbij we rekening hielden met de populariteit van deze artiesten onder de studenten van de hogeschool.
Uniek, sexy, sophisticated. De high-class club events van At The Villa Group begonnen in een luxe villa in de heuvels bij Maastricht en groeiden al snel uit tot een organisatie met diverse concepten in diverse exclusieve kastelen, grotten, theaters en luxe huizen. Tien jaar lang vormde At The Villa Group een niet te missen factor in het uitgaansleven van de Euregio. Artiesten als Lucas & Steve, Deepend en Roul & Doors begonnen er hun draaicarrière.
Toen de organisatie van Koningsdag Maastricht bij ons aanklopte voor hulp, was het meteen duidelijk dat niet alleen een goede line-up het verschil zou maken. Ook als het gaat om positionering sloot het evenement niet meer aan bij wat de jeugd wil. We ontwikkelden een volledige re-branding, lanceerden een marketingcampagne en lieten uiteindelijk meer dan 8000 bezoekers dansen op de markt in Maastricht en een jaar later het MECC.
Toen het circus rondom 3FM Serious Request neerstreek in Heerlen stond de stad volledig op zijn kop. Dit kwam op een moment dat de carrière van Lucas & Steve ook een niet te stoppen vlucht richting de top kreeg. Zo organiseerden we samen met Spinnin Records & Music All Stars Management de eerste – en binnen 10 minuten uitverkochte – Skyline Sessions van Lucas & Steve in poppodium Nieuwe Nor.
Voor Universiteit Maastricht en Werkgroep INKOM verzorgden wij meerdere jaren op rij de line-up voor een van dé grootste studentenintroductieweken van Nederland. Hierbij werkten we nauw samen met een groep studenten van de Werkgroep INKOM en hielpen we met het boeken van artiesten met nationale en internationale allure voor feesten op locaties als de markt, het stadspark en het MECC.
Jongeren van jeugdzorginstellingen zijn een vergeten doelgroep tijdens de coronapandemie. Vooral in de eerste lockdown van 2020 mochten deze hun instellingen niet verlaten en kregen zo te maken met verveling, eenzaamheid en daaruit volgende problematiek. Met Music Is The Answer bundelden we de krachten van enkele organisatoren – ook getroffen door de pandemie – en organiseerden schoolpleinfeesten bij diverse jeugdzorginstellingen in omgeving Maastricht.
Eén avond, 40 jaar hits! Je bent nooit te jong of te oud om de bloemetjes buiten te zetten. Wij weten daar alles van en ontwikkelden daarom 39 IS FINE: een avond uit voor iedereen van 40+ of net een beetje jonger. De lekkerste hits, klappers & vergeten pareltjes van 40 jaar muziekgeschiedenis: bij 39 IS FINE hoor je het allemaal. Dit concept werd ontwikkeld om een oudere doelgroep te trekken richting ECI cultuurfabriek en is inmiddels te boeken voor poppodia in het hele land.
Het populaire dancefestival Castle Of Love zocht een danceprogrammeur, omdat de ondernemers achter het festival langzaam toe waren aan een nieuwe uitdaging. Verjonging van publiek, verbreding van genres en verbetering van positionering waren de kernwoorden van de opdracht. De geheel vernieuwde line-up en marketing resulteerde in een stijging van 30% in bezoekers en uiteindelijk de succesvolle verkoop aan een nieuwe eigenaar.